DIY czyli jak robię kwiatki z papieru czerpanego

Witacie bardzo cieplutko, dziękuję za Wasze odwiedziny i komentarze :)



Wiele osóbek, które odwiedza mój blog z pewnością zauważyło, że jestem fanką papieru czerpanego i że na kartkach, które tworzę pojawiają się kwiatki właśnie z niego. Wspominałam kiedyś przy jakiejś okazji, skąd czerpałam inspiracje by zrobić je samodzielnie. W sieci jest sporo porad w tym względzie ale ja postanowiłam zrobić mały kursik jak można zrobić takie kwiatki bez szczególnych profesjonalnych narzędzi.

Co będzie nam potrzebne?


  • papier czerpany
  • małe nożyczki (ja używam malutkich do obcinania paznokci)
  • klej ( u mnie Magic w tubce)
  • pręciki kwiatowe lub półperełki

Zaczynamy

Rysujemy kontury kwiatka, ja używam szablonu, (ponieważ nie mam takiej pewnej ręki), który sama sobie zrobiłam z twardszego kartonu. Czasem stosuje wykrojniki, ale tu chcę pokazać tworzenie bez nich.




Kwiatki wycinamy nożyczkami, taka ilość  ile potrzebujemy.
Ja przygotowałam już kilka wyciętych.


Papier czerpany z prawej strony ma ciekawą , wyczuwalną pod palcami fakturę. Na tej stronie właśnie robię w środku każdego kwiatka dziurkę nożyczkami, których użyłam do wycinania.



Tworzymy kwiatek - ja używam przeważnie trzech lub czterech pojedynczych, czasem jeden jest większy niż pozostałe trzy. Teraz użyłam kwiatków o równej wielkości i i użyłam siedmiu pręcików.
Trzy kwiatki są pokropkowane klejem, czwarty będzie naszym pierwszym, przez który przeciągniemy pręciki ( składam je na pół, lekko skręcam i przekładam przez dziurkę w kwiatku. Następnie przekładam przez pozostałe trzy kwiatki i ugniatam palcami, by klej "złapał".


Tak wygląda skręcony kwiatuszek. A po krótkim czasie rozkładam płatki i efekt jest taki jak poniżej.


A tutaj kwiatuszki w różnych kolorkach.


I to wszystko, mam nadzieję, , że nie jest to trudne i że mój malutki kursik zachęci  by spróbować  samemu jak to jest z tym papierem czerpanym :)

15 komentarzy :

  1. Bardzo fajny i jasny kursik. Papier czerpany w domu mam, więc pewnie spróbuj zrobić takie kwiatuszki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super Ewuś jak coś stworzysz pochwal się może tutaj pod tym wpisem :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  2. fajne są te kwiatuszki , dziękuję za fajny kursik
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny kursik, Bogusiu! Chętnie z niego skorzystam:) Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kwiatki są super! Kiedyś kilka zrobiłam, a potem temat zarzuciłam. Chyba warto do niego powrócić i coś wykleć. Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bogusiu! Dziękuję za Wspaniały kursik - Pozdrawiam Cię Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Dotąd nie zrobiłam samodzielnie kwiatka, może w końcu ruszę z miejsca i także będę podziwiała swoje? ;) Twoje Bogusiu są śliczne, a dzięki kursikowi to wydaje się być takie proste! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, nie jest to trudne, wkrótce jak wpadniesz w trans to będziesz kwiatkować nawet się nie zastanawiając nad ty, no chyba że nad kolorkiem :)))

      Usuń
  7. Nie sądziłam, że o takie proste! Koniecznie muszę zaopatrzyć się w papier czerpany i spróbować! Dzięki za kurs! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tez nie posiadam papieru czerpanego, czy inny też mozna wykorzystać? Jesli nie to bede musiala poszukac w sklepach😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inny papier także może być. Wtedy też wycinałam kwiatki wykrojnikiem. Powinien być w każdym sklepie z artykułami papierniczymi :)

      Usuń
  9. Bardzo ciekawy i przejrzysty kursik..;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne kwiatuszki:) Chętnie skorzystam z Twojego kursiku:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne kwiatuszki. Super kursik 😃

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka